لطفا صبر کنید

کشتی گرفتن پیامبرصلّى اللّه علیه و آله
 
مذهبی
وبلاگی کاملا مذهبی
 

 

و این چوپان در بین افراد آن منطقه از جهت زور و نیروى جسمى مشهور بود، همین كه آن حضرت نزدیك او رسید، چوپان عرضه داشت : آیا حاضرى با من كشتى بگیرى و زور آزمائى كنیم ؟

 

حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله اظهار نمود: تو قدرت وتوان مسابقه با مرا ندارى ، چوپان اظهار داشت : قول مى دهم اگر من برنده نشدم یك گوسفند براى تو باشد.

 

حضرت پذیرفت و چون با یكدیگر كشتى گرفتند پیامبر خدا صلوات اللّه علیه ، چوپان را بر زمین زد و در مسابقه كشتى برنده گردید، چوپان از جاى خود برخاست و گفت : آیا حاضر هستى یك بار دیگر با هم كشتى بگیریم ؟

 

حضرت فرمود: مطمئن باش كه تو برنده نمى شوى .

 

چوپان با غرور تمام گفت : اگر تو برنده شدى ، یك گوسفند دیگر از گوسفندان من براى تو باشد.

 

پس یك بار دیگر آن دو نفر مشغول كشتى گرفتن شدند؛ و چوپان تمام نیرو و توان خود را به كار گرفت ولى در مقابل آن حضرت نتوانست هیچ كارى انجام دهد ورسول خدا صلّى اللّه علیه و آله دوباره او را بر زمین انداخت .

 

هنگامى كه از جاى خود برخاستند، چوپان عرضه داشت : یا رسول اللّه ! تا كنون كسى نتوانسته بود در مقابل قدرت من دوام بیاورد مگر تو، پس حقّ با تو است ، اكنون اسلام خویش را بر من اعلان نما.

و چوپان ، قهرمانِ شكست خورده ، مسلمان شد حضرت دو گوسفند خود را به او بخشید و رفت .

حضرت صادق آل محمّد علیهم السلام حكایت فرماید:

 

روزى رسول گرامى اسلام صلّى اللّه علیه و آله ، در جمع اصحاب خود، سر به سمت آسمان بلند نمود و تبسّمى كرد.

 

یكى از افرادى كه در آن جمع حضور داشت ، از آن حضرت سؤ ال كرد: یا رسول اللّه ! امروز شما را دیدم كه سر خود را به سوى آسمان بلند كردى و تبسّم نمودى ؟!

 

حضرت رسول صلّى اللّه علیه و آله فرمود: بله ، درست است چون كه متعجّب شدم از دو فرشته و ماءمور الهى كه از آسمان بر زمین وارد شدند تا اعمال یكى از بندگان خدا را - كه هر روز نماز خود را به موقع انجام مى داد - در نامه عملش بنویسند.

 

لیكن چون آن شخص را در محلّ عبادت خود نیافتند، هر دو فرشته به آسمان بازگشتند و به محضر ربوبى پروردگار عرضه داشتند: پروردگارا! بنده مؤ من تو را در محلّ عبادتش نیافتیم ؛ بلكه او در بستر بیمارى افتاده بود.

 

در این هنگام خداوند متعال فرمود: بنویسید، اعمال و عبادات بنده ام را تا زمانى كه او در پناه من ، مریض و ناتوان از عبادت و دیگر كارها است ، همانطورى كه در حال سلامتى ، او عبادت مرا انجام مى داد و شما اعمال و حسنات او را مى نوشتید.

 

سپس در پایان فرمایش خود افزود: همانا بر من لازم است ، پاداش بنده ام را در حال مریضى نیز بپردازم ؛ همچنان كه در حالِ سلامتى او چنین مى كرده ام



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خدایا من در قلب کوچکم چیزی دارم که تو در عرش کبریاییت نداری. من چون تویی دارم و تو چون خود نداری...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس smashcc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 84
بازدید دیروز : 195
بازدید هفته : 279
بازدید ماه : 477
بازدید کل : 48541
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



سايبري ها ديدار با رهبري مي خواهند جنبش  وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی